۱۳۹۲ تیر ۳, دوشنبه

از جمله ویژگی های اولترابوک ها که دنیای کامپیوتر را عوض می کنند


فروش لپ تاپ


از جمله ویژگی های اولترابوک ها که دنیای کامپیوتر را عوض می کنند


اولترابوک ها نسل جدیدی از لپ تاپ ها هستند که جدیدا با عنوان رقیب جدی برای  تبلت ها به بازار فروش لپ تاپ در دنیا وارده شده اند. دستگاه هایی که کمتر از 20 میلی متر قطر دارند و تمام پورتهای لازم برای اتصال به دیگر گجت ها را دارا می باشند. در عین ظریف بودن دارای قدرت فوق العاده ای می باشند و از آخرین تکنولوژی روز دنیا نیز بهره می برند. اولترابوک ها به 7 دلیل در حال تغییر بازار فروش لپ تاپ و کامپیوتر دنیا هستند.
         اولترابوک ها؛ سبک تر، باریک تر
         راندمان بالای توان و پایداری اولترابوک ها
         اولترابوک ها هم تبلت، هم لپ تاپ
         صفحه نمایشی لمسی اولترابوک
         شناسایی صوتی اولترابوک
         امنیت داخلی اولترابوک
          تکنولوژی (ان اف سی) در اولترابوک

اولترابوک ها؛ سبک تر، باریک تر
اولترابوک ها سبک تر و لاغر تر از لپ تاپ های معمولی هستند و دلیل اصلی این قضیه عدم وجود (DVD Writer) می باشد. اینتل از وزن و ضخامت یک اولترابوک تعریفی دارد که این چنین بیان می شود، نهایت قطر یک اولترابوک در ضخیم ترین جا نباید بیشتر از 0.8 اینچ یا 2 سانتی متر باشد و وزن آن نیز نباید بیشتر از 1.4 کیلوگرم باشد. با این حال باز هم مدل های جدیدتری در بازار وجود دارند که قطر و وزن کمتر از تعریف شرکت اینتل دارند.
راندمان بالای توان و پایداری اولترابوک ها
هر چه بیشتر به جلو حرکت می کنیم و تکنولوژی ساخت قطعات را می بینیم که همگام با زمان پیشرفت می کند، مسلما قطعات الکترونیکی بهتر، با دوام بیشتر و همچنین توان مصرفی کمتر ساخته می شوند. این مسئله در اولترابوک ها رعایت شده است. وقتی مصرف توان اجزای الکترونیکی یک دستگاه کم باشد، خب جریانی که از باتری کشیده می شود کمتر خواهد بود و باتری عمر بیشتری چه در دراز مدت و چه در بلند مدت دارد. اینتل می گوید اولترابوک ها حداقل باید 5 ساعت با یک بار شارژ، باتری داشته باشند تا کاربر برای استفاده در بیرون از خانه دچار مشکل نشود. هرچند اولترابوک های موجود در بازار تا 8 ساعت عمر باتری دارند.
اما با پردازنده های جدید شرکت اینتل یعنی؛ (Ivy Bridge Processors) که ولتاژ کمتر و راندمان بالایی دارد، عمر باتری های اولترابوک به بیشتر از 8 ساعت در روز خواهد رسید، اینتل این پردازنده ها رو امسال عرضه خواهد کرد.
اولترابوک ها یک روکش آلومینیومی و مخلوط از آلیاژهای محکم دیگر می سازند که در عین حفظ شفاف و سبک بودن استحکام خود را حفظ کنند.
اولترابوک ها؛ هم تبلت هم لپ تاپ
خیلی خوب است که همیشه یک کامپیوتر رومیزی یا یک لپ تاپ همراه آدم باشد چون همه کار می توان با آن انجام داد اما به هر حال تبلت ها نیز مزایای خاص خودشونو دارند. می توانید کنار لپ تاپ خود یک تبلت نیز داشته باشید اما برخی شرکت ها از این فرصت استفاده کردند و اولترابوک های جدید را به گونه ای طراحی کرده اند که هم به عنوان لپ تاپ و هم به عنوان تبلت می شود از آن استفاده نمود. مثلا: اولترابوک جدید شرکت Acer در نگاه اول یک اولترابوک می باشد اما می توانید با جدا کردن صفحه نمایش از کیبود آن، یک تبلت نیز داشته باشید و یا (Lenovo IdeaPad Yoga).
صفحه نمایش لمسی اولترابوک
همانطور که در بالا خدمت شما عزیزان عرض کردم، اگر صفحه نمایش برخی اولترابوک ها را از کیبوردش جدا نمایید می توانید در آن واحد یک تبلت هم داشته باشید و لابد می دانید که یکی از بارزترین ویژگی های تبلت، صفحه نمایش لمسی آن می باشد. بله اولترابوک ها دارای صفحه نمایش لمسی هستند و در کل کاربران از دنیای موس و کیبورد به دنیای لمس واشاره روی آورده اند. ویندوز 8 محیطی لمسی دارا می باشد و اولترابوک ها برای ساپورت از ویندوز 8، لمسی ساخته می شوند.
شناسایی صوتی اولترابوک
با توجه به اینکه صفحات لمسی، انقلاب عظیمی در دنیای کامپیوتر بوجود آوردند اما نباید از تکنولوژی منحصر به فرد شناسایی صدا در گجت ها نیز غافل شد. از زمانی که اپل ویژگی (siri) را در آیفون 4 اس ارائه کرد، این مسئله به طور جدی پیگیری شد تا جایی که در نمایشگاه محصولات الکترونیکی (CES 2012) در شهر لاس وگاس، اکثر گجت ها از این ویژگی جالب بهره برده اند، در حال حاضر شرکت اینتل در حال آماده کردن این ویژگی برای اولترابوک ها می باشد تا تجربه ویژگی سیری در آیفون 4 اس را در اولترابوک ها نیز داشته باشید.
امنیت داخلی اولترابوک
داشتن یک اولترابوک با ظاهری زیبا، قطعا مشکلات خاص خودش را دارا می باشد از جمله دزدی و سرقت اطلاعات، اینتل برای جلوگیری از این اقدامات همچنان در حال تست و آزمون و خطا می باشد. سیستم ضد سرقت اینتل (AT) برای اولترابوک ها به شما اجازه می دهد تا در هر جای دنیا که هستید دسترسی به اطلاعات سیستم خودتان را غیر مجاز نمایید و سپس در صورت پیدا شدن اولترابوک، اطلاعات را بدون هیچ مشکلی ریکاوری کنید. همچنین تکنولوژی محافظت از اطلاعات شخصی اینتل (IPT) نیز به همین منظور ساخته شده است.
تکنولوژی NFC در اولترابوک
در مقالات گذشته درباره تکنولوژی NFC و مزایای آن صحبت کرده بودیم، (NFC مخفف کلمات Near Field Communications) یا ارتباط حوزه نزدیک برای سهولت در خرید اعتباری از فروشگاه ها طراحی شده است. این تکنولوژی در حال حاضر برای گوشی های هوشمند ساخته می شود اما در برخی اولترابوک ها نیز وجود دارد. برای مثال: مدل (Envy 14 Spectre) اچ پی از این قابلیت بهره مند می باشد، به این ترتیب در هنگام خرید اگر همراه شما باشد نگران هیچ چیز نخواهید بود. این اولترابوک ها با هر دستگاه دیگری که از این تکنولوژی پشتیبانی می کند ارتباط برقرار خواهند کرد.
در کل اولترابوک وسیله ایست که قابلیت حمل نت بوک ها و صفحه نمایش لمسی تبلت ها و استقامت لپ تاپ ها را یکجا دارا می باشد. شما چی فکر می کنید؟
دوستان عزیز، از شما خواهشمندیم تا نظرات و پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید. با تشکر ایران اچ پی.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر