۱۳۹۲ تیر ۱, شنبه

نکته های کلیدی دیگری درباره خرید لپ تاپ در بازار فروش لپ تاپ



نکته های کلیدی دیگری درباره خرید لپ تاپ در بازار فروش لپ تاپ
فروش لپ تاپ

با توجه به رشد قیمت کالاهای دیجیتالی نظیر؛ گوشی های موبایل، دوربین دیجیتال، تبلتها و لپ تاپ ها رشد قابل توجهی داشته اند.
در حقیقت می توان از خرید برخی از کالاهایی که در زمره کالاهای لوکس قرار دارند، خودداری نمود، اما کامپیوتر و لپ تاپ به یکی از اجزای جدایی ناپذیر زندگی ما تبدیل شده اند ونیازهای روزمره ما سبب می شود تا نتوانیم از خرید این کالاها صرف نظر کنیم.
از جمله سوالاتی که قبل ازخرید لپ تاپ فروشندگان در ابتدا از مشتری می پرسند؛ بودجه و مقدار هزینه ای است که می خواهند برای خرید لپ تاپ بپردازند.
با توجه به نرخ متوسط قیمت لپ تاپ زیر یک و نیم میلیون تومان انتخابهای خوبی در دسترس نمی باشند و برای کمتر از این قیمت اگر اهداف مولتی مدیا را مد نظر دارید، خرید تبلتها و نت بوکها منطقی تر به نظر می آیند. از آنجایی که با این قیمت شما می توانید یکی ازبهترین تبلت های بازار را برگزینید ولی در نقطه مقابل توجهی  در بازار فروش لپ تاپ و نوت بوک ندارید.
در بین محدوده رنج قیمت 1500000 تا 18000000 می توانید لپ تاپ هایی با پردازنده های Core i3 و پنتیوم و گرافیک های مجتمع که در پردازنده گنجانده شده اند می تواند مورد توجه قرار بگیرند. شما می توانید با کمی افزایش بودجه می توانید لپ تاپ هایی با گرافیک های مجزا نسبتا خوب تهیه کنید.
زمانیکه می گوییم پایه قیمت را 15000000 در نظر گرفتیم، این بدین معنا نیست که گزینه ای با این قیمت موجود نمی باشد. شما به راحتی می توانید لپ تاپ هایی با پردازنده سلرون تهیه کنید که پیشنهاد ما نیز این می باشد که کمی صبر کرده و بودجه خود را افزایش دهید تا در آینده از انتخابی که کرده اید احساس پشیمانی نکنید.
در رنج قیمت 18000000 تا 22000000 لپ تاپ هایی خود نمایی می کنند که دارای پردازنده های سری i5 اینتل با گرافیک مجتمع و به پردازنده گرافیکی مجزا می باشند و از 22000000 به بالا نیز پردازنده i7 اینتل با پردازنده گرافیکی مجتمع و با قدرت بیشتر خود نمایی می کند. در این مطلب حداقل رم 2 و در حداکثر حالت 8 گیگابایت رم و هارد 320 تا 750 به صورت دلخواه در نظر گرفته شده که هر چه ظرفیت رم و هارد لپ تاپ افزایش یابد در نتیجه قیمت به تناسب آن افزایش می یابد.
در سیستم هایی پردازنده سیستم مجتمع با پردازنده گرافیکی می باشند، برای انجام فعالیتهای گرافیکی از رم سیستم استفاده می شود که این مشکل نیز با کمی هزینه و افزایش رم سیستم تا حداکثر ممکن قابل حل است.
اینک زمان آن رسیده تا نیازهای خود و هدف خود از خرید لپ تاپ را بصورت کلی تشریح نماییم. برای مثال؛ اگر حمل و نقل لپ تاپ مد نظر شما می باشد، وزن کمتر یک الویت به شمار می آید و همچنین اگر ابعاد و مکانی که لپ تاپ اشغال می کند یک از معیارهای شما می باشد، اندازه صفحه نمایشگر باید در اولین سطر گزینه های مورد نظرتان قرار بگیرد.
البته پردازنده که مغز اصلی هر لپ تاپی است باید بیشتر از بقیه موارد مورد توجه باشد، اگر شما قصد دارید تا محاسبات و نرم افزارهای تخصصی و فرمان های شما به سرعت صورت بگیرد، نیاز دارید از پردازنده های چند هسته ای بسته به نیاز خود، از 2 هسته به بالا بهره بگیرید، پردازنده های اینتل شامل (i3.i5.i7) به ترتیب از چپ به راست، قدرت محاسباتی شان افزایش می یاید.
از پردازنده که بگذریم، نوبت به رم و حافظه سیستم شما می رسد که ترجیحا هرچه بیشتر باشد بهتر است ولی برای اجرای راحت نرم افزارها حداقل رم ۴ گیگابایت به بالا توصیه می شود، که برای استفاده از رم های بالاتر از ۴ توصیه می شود از سیستم عامل های ۶۴ بیتی بهره بگیرید. رم کانال ارتباطی بین شما و پردانده می باشد و هرچه مقدار حافظه رم شما بیشتر باشد، کمتر با افت سرعت در اجرا نرم افزارها و کار با سیستم موجه می شوید.
و اما نوبت به پردازنده گرافیکی و جی پی یو سیستم می رسد، پردازنده گرافیکی تعیین کننده این است که یک سیستم تا چه اندازه می تواند بازی ها و فایل های گرافیکی را بدون افت فریم اجرا کنند. که امروزه پردازنده های گرافیکی در 2 نوع مجتمع شده در پردازنده اصلی سیستم و نوع مجزا بر روی لپ تاپ ها تعبیه شده اند.
بعد از ذکر موارد بالا، پردازنده گرافیکی را مد نظر خود قرار دهید و نه تنها حافظه گرافیک را که موسوم شده و همه می گویند گرافیک یک گیگ یا دو گیگ (هسته گرافیکی از اهمیت بالاتری نسبت به مقدار حافظه گرافیکی برخوردار می باشد).
بیشتر افراد گرافیک کامپیوتر را فقط با جیفورس و انویدیا می شناسند ولی محصولات رادئون، که هم اکنون توسط ای ام دی تولید می شوند گرافیک های قدرتمندی هستند. (در ضمن، گرافیک های مجتمع شده در پردازنده از نوع اینتل 3000 یا 4000 می باشند).
بعد از گرافیک، باتری و مدت زمان پاسخگویی و توان بازدهی آن، یکی از جمله مواردی می باشد که باید مورد توجه قرار بگیرد.
و اما درباره ی درایونوری نی دی وی دی رام ها مرسوم هستند و در مدلهای بالا و گران تر بلوری را هم می توان انتخاب کرد.
میزان خروجی ها و ورودی های سیستم از جمله درگاه های یو اس پی می تواند به یکی از موارد مورد توجه تبدیل شود، بعد از معرفی درگاه یو اس پی 3 رایانه های همراه سعی می کنند حداقل یک درگاه یو اس پی 3 داشته باشند. البته قابلیت کارت خوان و پشتیبانی از خواندن و نوشتن بر روی حافظه های مختلف نیز نباید نادیده گرفته شوند. نوع کیبورد هم بسته به سایز لپ تاپ و مانیتور می تواند تغییر کند و ماشین حساب اعداد حذف شود. اکثر نمایشگر لپ تاپ های امروزی از تکنولوژی ال ای دی بهره می برند ولی با این حال در هنگام خرید به رزولیشن لپ تاپ توجه کنید، معمولا 1366 در 768 متداول تر است.
رنگ و شکل ظاهری لپ تاپ به سلیقه شخصی شما بر می گردد ولی یک مورد دیگر که می تواند قبل و یا بعد از همه موارد بالا مورد توجه قرار بگیرد، شرکت سازنده لپ تاپ و برندی است که آن را به بازار فروش لپ تاپ عرضه کرده است.
به عنوان مثال؛ dell، sony، HP، samsung،  acer، lenovo، fujitsu از جمله برندهایی هستند که شما می توانید از بین آنها انتخاب نموده و لپ تاپ مورد نظر خود را خریداری نمایید (از محصولات اپل هم به خاطر تفاوت در سیستم عاملشان و قیمت بالا صرف نظر کردیم).
بعضی مواقع با تفاوت قیمت های فاحشی در دو برند با سخت افزارهای مشابه شاهد هستیم که این تفاوت قیمت به کیفیت تولید، پشتیبانی نرم افزاری و خدمات پس از فروش (البته در کشورهای دارای نمایندگی)، سابقه فعالیت، میزان مرجوعی و موارد دیگری بر می گردد.
و اما آخرین توصیه ما این است که قبل از خرید به وب سایت شرکت سازنده لپ تاپ مورد نظرتان نیز سری بزنید تا اطلاعاتتان در هنگام خرید کافی باشد. سیستم عامل عرضه شده بر روی لپ تاپ نیز عموما ویندوز 7 و در بعضی موارد لینوکس است و اگر دو سیستم مشابه از لحاظ سخت افزاری از یک برند با تفاوت قیمت دیدید، علت را در سیستم عامل (Home premium) یا (Homebasic) سیستم جویا شوید.
دوستان عزیز، از شما خواهشمندیم تا نظرات و پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید و ما را در زمینه اطلاع رسانی به کاربران علاقه مند به لپ تاپ، یاری رسانید. با تشکر ایران اچ پی.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر